Dosyć istotna informacja dla tuningowców.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dariuspolo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1168

    #51
    znalazlem jeszcze wypowiedz kogos innego:

    Ibiza 6K mit ASV Maschine unveraendert - Oeltemperatursensor in der Oelwanne.

    Bei Vollgas auf der AB im Sommer bei 30...35 Grad komme ich auf maximal 135 Grad nach mehreren Minuten Vmax, die dann aber auch nicht mehr weiter ansteigen.

    tlumaczenie:

    Ibi 6k z ASV seryjny nie podkrecany- czujnik w misce.
    Przy pelnym bucie na autostradzie, temp. zewnetrzna ok 30-35°C dochodze na 135°C w misce olejowej po kilku minutach jazdy, wyzej temperatura juz nie wzrasta.
    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
    Zuzycie paliwa

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #52
      dariuspolo, może wyżej zadziałało jakieś zabezpiecznenie termiczne ? zmniejszenie dawki albo cosik. Czyli skoro fabryki osiągają 135`C bez problemu to widac nie ma sie co aż tak stresować.


      odpowiedz druga z Mobila

      > nie jestesmy w stanie stwierdzic jakie odstepy miedzy wymianami oleju
      > powinny byc zastosowane w przypadku zwiekszenia mocy Panskiego silnika.
      > Zalecane jest czeste kontrolowanie stanu oleju i jego wymiana wedlug
      > potrzeb.
      >
      > Jezeli chodzi o temperatury pracy, to w zaleznosci gdzie wystepuja wieksze
      > obciazenia, temperatura jest wyzsza. Przy tlokach moze siegac okolo 300
      > stopni Celsjusza podczas gdy w misce olejowej moze byc znacznie
      > nizsza, bo okolo 100st C. Nie dysponujemy wynikami testow na temat
      > temperatury przy jakiej film olejowy zostaje zerwany stad brak
      > odpowiedzi na to pytanie.
      >
      > Z powazaniem,
      >
      > Technical Helpdesk L&S
      > BSC Prague


      BTW: dariuspolo, ciekawe te niemieckie forum .. moze jeszcze coś ciekawego znajdziesz ? :wink:
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz

      • cowboy
        Ambiente
        • 2007
        • 106

        #53
        no właśnie ja mam czujnik w podstawce filtra oleju...i nie zauważyłem dużej róznicy po zdjęciu osłony

        ale jak ktoś ma czujnik w misce to podobno róznica jest 10 st C

        [ Dodano: Wto 07 Sie, 07 14:53 ]
        Zamieszczone przez neck99
        myślisz ze turbo padło z słabego ciśnienia a nie z zbyt wysokich obrotów ?
        wszytsko na raz

        mniejsze cisnienie oleju na skutek zagrzania, wysokie obroty (ponad 4600 rpm), delikatna turbinka GT1749VA z cienkim wałkiem (taki jak w VNT15 ze 110KM)... i poszło ;(

        [ Dodano: Wto 07 Sie, 07 15:04 ]
        dariuspolo, przy okazji - pamietasz nasze spory nt 216-tek w silniku 110 VP, kupy dymu i słynnych 5% przyrostów?

        po uderzeniu pioruna w auto padł mi m.in. sterownik i jeżdże teraz na zastępczym sterowniku z AFN-a (seryjny soft) i auto w ogóle nie dymi, a dupohamownia mówi, że ze 130KM pozostało w zagrodzie szkoda że nie bede miał możliwości sie shamować - w piątek wieczorem zakładam nowe ECU juz z moim softem..

        być moze to kwestia tego że mam większe trubo i FMIC ? ale serio auto nie dymi w ogóle - na doładowaniu 0,95 Bar - tyle że seryjne dawki

        Komentarz

        • Hanz2k
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 522

          #54
          po uderzeniu pioruna w auto padł mi m.in. sterownik

          Możesz coś więcej napisać - z czystej ciekawości nawet w off-topicu. Jakieś ślady ? itp.
          Hanz2k
          1,8 T by MT
          :admin: bo nie użyłem Szukaj

          Komentarz

          • Tymon
            RS
            • 2004
            • 2970

            #55
            cowboy, ja jak wymieniłem sterownik z AHFA(nagle strzelił), na sterownik z AGRa gdzie wgraliśmy ten sam program, to się przeraziłem :shock:
            Z tyłu była mega flara, ale to jak Octa zapierdalała to jest nie do opisania :szeroki_usmiech
            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
            BMW serii 3... Radość z jazdy.

            Komentarz

            • cowboy
              Ambiente
              • 2007
              • 106

              #56
              Zamieszczone przez Hanz2k
              Możesz coś więcej napisać - z czystej ciekawości nawet w off-topicu. Jakieś ślady ? itp.
              piorun uderzył we mnie prawie w tym samym miejscu co padła mi turbina

              pisałem na forum OCP


              więcej tu:
              Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


              Generalnie padła centralka IMMO, zegary i ECU (przestało się komunikować) - wszystkie bezpieczniki całe - + dziura w dachu

              Zamieszczone przez Tymon
              ja jak wymieniłem sterownik z AHFA(nagle strzelił), na sterownik z AGRa gdzie wgraliśmy ten sam program, to się przeraziłem :shock:
              no tak ale AGR i AHF to zupełnie inne sterownie turbiny ?! więc i może sterowniki jakoś się różnią hardwareowo ?

              Zamieszczone przez Tymon
              Octa zapierdalała to jest nie do opisania :szeroki_usmiech
              trzeba było tak zostawić :lol:

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #57
                Zamieszczone przez cowboy
                trzeba było tak zostawić :lol:
                Zostało do momentu pojawienia się dzury w tłoku :szeroki_usmiech
                Teraz jest dalej sterownik z AGRa, Light program na 166Km i narazie sobie docieram niunie
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #58
                  nie ma to jak AGR - wszytko z AGR jest fajne sprzegła, sterowniki, kierowcy ... :szeroki_usmiech

                  Sorki za OT ale misiałem
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • dariuspolo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1168

                    #59
                    Zamieszczone przez cowboy
                    dariuspolo, przy okazji - pamietasz nasze spory nt 216-tek w silniku 110 VP, kupy dymu i słynnych 5% przyrostów?

                    po uderzeniu pioruna w auto padł mi m.in. sterownik i jeżdże teraz na zastępczym sterowniku z AFN-a (seryjny soft) i auto w ogóle nie dymi, a dupohamownia mówi, że ze 130KM pozostało w zagrodzie szkoda że nie bede miał możliwości sie shamować - w piątek wieczorem zakładam nowe ECU juz z moim softem..

                    być moze to kwestia tego że mam większe trubo i FMIC ? ale serio auto nie dymi w ogóle - na doładowaniu 0,95 Bar - tyle że seryjne dawki
                    OT
                    ..sam niewiem, moje po zmianie przykopcalo na dole. Ale jak sam piszesz moze inne
                    turbo, fmic, temperatura zewnetrzna, albo poprostu moj stary tuner ma inne spojrzenie na to kiedy auto zaczyna kopcic zwiazane z niemieckimi przegladami :roll:
                    (co u nas przechodzi to u nich by nie przeszlo)
                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                    Zuzycie paliwa

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez neck99
                      Motul 5W40
                      Lepkość w 100oC ASTM D 445 15,4mm2/s
                      Lepkość w 40oC ASTM D 445 99,2mm2/s
                      Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
                      Punkt zapłonu ASTM D 97 228oC
                      TBN ASTM D 2896 9,5 mg KOH/g


                      Mobil 1 5W-50 Rally Formula
                      Lepkość w 100oC ASTM D 445 17.5mm2/s
                      Lepkość w 40oC ASTM D 445 104.9mm2/s
                      Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 184
                      Punkt zapłonu ASTM D 97 236oC
                      TBN ASTM D 2896 12mg KOH/g
                      Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40

                      Klasa lepkości SAE 0W-40
                      Lepkość kin., ASTM D 445
                      [cSt] w 40ºC 80
                      [cSt] w 100ºC 14.3
                      Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 187
                      Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.2
                      Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC, ASTM D 4683 3.6
                      Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 -54
                      Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 236
                      Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 0.855

                      Nadal smigam na tym mobilu i teraz i mnie zmartwiliscie. Virus sie pojawil, a do tego szykuje sie na wyjazd do grecji. I teraz jestem zmartwiony ze nie bede mogl cisnac po autostradach :roll:
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz


                      • #61
                        Panowie, troche histeryczna reakcja jak dla mnie. Nie bylo budzików i Miras zapieprzal pewnie niejednokrotnie z butem w podlodze i sie nic nie dzialo..... a teraz troche panika :roll:

                        Niech ktos pomierzy seryjnego AGR'ka gdyż jestem pewien ze wyniki beda bardzo zblizone....

                        Problemem IMO nie jest sama temperatura , tylko fakt ze material moze nie wytrzymac na dlubnietym aucie w czasie gdy osiagniemy taka wysoka temp i jeszcze porzadnie wdusimy (seria w tym momencie powinna nadal wytrzymac buta w podlodze, natomiast przy virusie mamy juz duzo wieksze obciazenia) i tutaj moim zdaniem nalezy sie zastanowic i miec glowe na karku. Bo to ze osiagniemy wysoka temperature to samo w sobie szkodliwe jeszcze nie jest. Jak jzu wczesniej wspomniano : sa zabezpieczenia termiczne od tego. A Ty Miras masz po to wskaznik aby po osiagnieciu 130 stopni nie dawac swojej klaczy jeszcze dodatkowo w palnik na extremum bo Ci jakis kolo na A4 fika :P

                        ps
                        bede wdzieczny jesli zrobisz pomiar w jakas garówe na dworze przy jakiej stalem predkosci utrzymuje sie np 110 stopni

                        Komentarz

                        • abyss
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 245

                          #62
                          Ja przy okazji mam pytanie - bo olejach widzę, że fachowcy gadają.
                          Co powiecie o Granville 5w40 (syntethic) - czy to przyzwoity olej, czy raczej trzeba szukać czegoś innego? Pytam, bo taki mam "pod ręką".
                          ...

                          Komentarz

                          • dariuspolo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1168

                            #63
                            Zamieszczone przez abyss
                            Ja przy okazji mam pytanie - bo olejach widzę, że fachowcy gadają.
                            Co powiecie o Granville 5w40 (syntethic) - czy to przyzwoity olej, czy raczej trzeba szukać czegoś innego? Pytam, bo taki mam "pod ręką".
                            ...po pierwsze sprawdz czy spelnia norme wymagana przez producenta twojego auta, pozniej zaczni sprawdzac inne parametry, czym ty wogule jezdzisz?
                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                            Zuzycie paliwa

                            Komentarz

                            • abyss
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 245

                              #64
                              Jeszcze chodzę (niestety) - a planuję 1.9TDI 8 letnie około.
                              Który konkretnie silniczek będzie, to się dopiero okaże po zakupie. Jako, że podchodzę do większości rzeczy metodycznie to na razie czytam forum (szukając typowych uszkodzeń i rzeczy, które powinienem sprawdzić kupując używanego TDI). Przez zakupem kupię też VAG'a żeby mieć czym mierzyć i oglądać auto - a potem jak znalazł.

                              No ale wracając do tematu - to w takim razie muszę szukać najpierw norm olejowych producenta na silniki do skody Octavii 1.9 TDI - bo czeka mnie zaraz po zakupie kilka tysięcy km i nie za bardzo chcę jakieś kiepawe oleje nalewać.

                              P.S.
                              Chyba profil muszę uzupełnić na "jeszcze pieszy".
                              ...

                              Komentarz

                              • neck99
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1326

                                #65
                                Samiec, OW - nie jest polecany ale jak juz smigasz to smigaj. Chodzi o to ze na 0W dochodziło do "zapiekania geometri" ale to juz było na forum i pewnie wiesz.

                                Co do tego ze Cię wystraszyłem to nie chciałem Wolałem jednak napisac jak to jest bo tak jak ja wielu jezdzi w niewiedzy

                                lec, Masz racje smigałem z butem to fakt przy czym nie miałem klimki. A to duzo zmienia bo nie było nagrzewnicy która zasłania chłodnice. Ale masz racje ze temp to nie wszytko ale bardzo duzo. Teraz jezdze obserwujac motorownie .. kiedyś jezdziłem na oslep.

                                Oki zrobie te pomiary o które prosisz zgadamy sie co i jak dokładnie ..

                                Pozdro..
                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez neck99
                                  Samiec, OW - nie jest polecany ale jak juz smigasz to smigaj. Chodzi o to ze na 0W dochodziło do "zapiekania geometri" ale to juz było na forum i pewnie wiesz.
                                  Na nim nasmigalem juz 156kkm i tylko raz mialem notlaufa, ktory po przebutowaniu znikl i sie wiecej nie pojawil :diabelski_usmiech
                                  Teraz sie zastanawiam czy na nastepna wymiane oleju zmieniac na motula, czy pozostac z tym co mam, nie ukrywam ze mam ciezka nogie :roll:

                                  Zamieszczone przez neck99
                                  Co do tego ze Cię wystraszyłem to nie chciałem Wolałem jednak napisac jak to jest bo tak jak ja wielu jezdzi w niewiedzy
                                  Nie no spoko, lepiej wiedziec niz pozniej wracac na lawecie :wink:
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • Tymon
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2970

                                    #67
                                    Zamieszczone przez lec
                                    bede wdzieczny jesli zrobisz pomiar w jakas garówe na dworze przy jakiej stalem predkosci utrzymuje sie np 110 stopni
                                    Na chłodnicy z ASZ-ta to jest jakieś 190-210km/h
                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                    Komentarz

                                    • cowboy
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 106

                                      #68
                                      Panowie, troche histeryczna reakcja jak dla mnie
                                      też tak uważam ..

                                      Zamieszczone przez lec
                                      Niech ktos pomierzy seryjnego AGR'ka gdyż jestem pewien ze wyniki beda bardzo zblizone....
                                      co do seryjnego AFN i AFNa na 160KM - nie ma róznicy w temp oleju - przetestowałem to na swoim aucie

                                      Zamieszczone przez lec
                                      A Ty Miras masz po to wskaznik aby po osiagnieciu 130 stopni nie dawac swojej klaczy jeszcze dodatkowo w palnik na extremum bo Ci jakis kolo na A4 fika
                                      he he dokładnie tak, mnie fiknęło BMW 328i i przegiąłem

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Tymon
                                        Zamieszczone przez lec
                                        bede wdzieczny jesli zrobisz pomiar w jakas garówe na dworze przy jakiej stalem predkosci utrzymuje sie np 110 stopni
                                        Na chłodnicy z ASZ-ta to jest jakieś 190-210km/h
                                        Mam wrazenie ze u mnie jest to nizej ops: ale moze dlatego ze ja jesli juz osiagam te predkosci to raczej z pedalem w podlodze, a jak zobacze 110 stopnii to od razu odpuszczam ops:
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • Tymon
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2970

                                          #70
                                          MisiekWAW, nie to u mnie jest tak jak napisałem. Szałem jest MOCAL od Lucka, osiągnie 110 przy zamkniętej szafie, zwolnisz na chwilę i spada do 90stp :shock:
                                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #71
                                            To o czym pisal Krupin, to jest cos takiego, co wrzucam ponizej.

                                            Czy w innych O2 tez tak jest? Moze ktos sprawdzic?
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #72
                                              Zamieszczone przez MiKruS
                                              Czy w innych O2 tez tak jest? Moze ktos sprawdzic?
                                              o! dobre, wydaje mi sie ze u mnie nie ma (wymieniałem to), ale jeszcze sprawdze
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Tymon
                                                MisiekWAW, nie to u mnie jest tak jak napisałem. Szałem jest MOCAL od Lucka, osiągnie 110 przy zamkniętej szafie, zwolnisz na chwilę i spada do 90stp :shock:
                                                oooo i widzisz, ten MOCAL to jest chyba to k
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez Tymon
                                                  Zamieszczone przez lec
                                                  bede wdzieczny jesli zrobisz pomiar w jakas garówe na dworze przy jakiej stalem predkosci utrzymuje sie np 110 stopni
                                                  Na chłodnicy z ASZ-ta to jest jakieś 190-210km/h
                                                  o dzieki! to akurat moje predkosci autostradowe :twisted:


                                                  Zobaczymy co u mnie beda wskazniki pokazywac..... jak bedzie za goraco to sie tez Mocala zalozy..... a dorobic kierowniczki w aluminiowej oslonie tez nie jest problem

                                                  Komentarz

                                                  • neck99
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1326

                                                    #75
                                                    dzis jechałem ta sama trasa co wczoraj (kawałek A$ kawałek DTS ta sama godzina te same w miare predkosci (ok 160km/h) wczoraj bez osłony max 92`C dzis z osłoną niecałe 100`C.

                                                    Po wczorajszej jezdzie na bank zakładam spowrotem osłonę bo jadac sobie i majac 93`C nagle spadł deszcz ulewny kilka swiateł i temp oliwy spadła do 60`C - bez sensu !

                                                    Kupiłem osłone nowa i bede ja wycinał podobnie do zdjecia jakie wstawił MisiekWAW, Zapodam zdjecia i dam znac czy cos to dało.

                                                    Ktos musi przetestwać
                                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...